Ροή Ειδήσεων
Loading...
Παρασκευή, 19 Ιουνίου 2015

Info Post

Ο Δαίμονας της αποτυχίας. 
Οι περισσότεροι από εμάς μεγαλώσαμε σε περιβάλλοντα που άσκησαν πίεση στον αναπτυσσόμενο εγκέφαλό μας ώστε να μας οργανώσει για «να μην κάνουμε λάθη» .

Εκπαιδευτήκαμε με την πεποίθηση ότι η αποτυχία δεν αποτελεί επιλογή.
Μέσα σε περιβάλλοντα οικογενειακά ,σχολικά κ.α. τα οποία προώθησαν ένα μηχανισμό καταναγκαστικών αποδόσεων.

Δάσκαλοι και γονείς κάνοντας χρήση της  μεροληπτικής δειγματοληψίας παρουσίασαν ναι μεν το "σωστό παράδειγμα" αγνοώντας δε το προφανές, για κάθε  επιτυχία προηγείται σειρά αποτυχιών καθιστώντας έτσι την αποτυχία ως "απεχθή" και "κατακριτέα",γιγαντώνοντας και ενισχύοντας τις φοβίες μας.

Η "ναρκισσιστική" προσέγγιση του "καλού μαθητή"  γέμισε με περηφάνεια τους γονείς οπλίζοντας τους ίδιους και τα παιδιά τους με σύνδρομα "αυτοεπιβεβαίωσης" και εγωκεντρισμού.
Η σύνδεση της εκπαίδευσης με την "τελειοθηρία" έγινε πλέον κατεστημένη αντίληψη.
Η απόλυτη επίδοση σκοπός!

Το απατηλό μοντέλο του χαρισματικού υπεράνθρωπου υπόδειγμα!
Ορίστηκε ως αυτοσκοπός η απόλυτη προσήλωση στην "σχολική τάξη" καταστρέφοντας οποιαδήποτε "άλλη" προοπτική ανάπτυξης του ίδιου μας του εαυτού!

Έννοιες όπως ευελιξία- δημιουργική φαντασία-ανακάλυψη έδωσαν την θεση τους σε "ξυλινα" προκατασκευασμένα μοντέλα μάθησης.
Η Διαδικασία της προσωπικής  Επιλογης-Διαλογης-Επανεξετασης  επάνω στην διαθέσιμη πληροφορία μέσα απο την βιωματική προσέγγιση και μελέτη δεν έχει το δικαίωμα της αποτυχίας σύμφωνα με τα παραπάνω που αναφέραμε!
 
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ; και εγγένετο ο λαμπρός επιστήμων! Ο "χαρισματικός υπεράνθρωπος"  που παρήγαγε η παραπάνω διαδικασία αρχίζει τα πρώτα βήματά του προς την απόλυτη επιτυχία, το όνειρο!
Παρ ολ αυτά σιγά-σιγά αντιλαμβάνεται οτι τα μοντέλα που τον δίδαξαν δεν είναι και τόσο εφικτά όταν αρχίσει να εμφανίζεται ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ Η ΑΠΟΤΥΧΙΑ!



Ταραχή θυμός απογοήτευση ,αρχίζουν να κυριαρχούν στον εσωτερικό κόσμο του δήθεν χαρισματικού υπεράνθρωπου!
Συνεχίζει να εμμένει στην πεποίθηση οτι Η ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΠΙΛΟΓΗ και πρέπει να πολεμήσει ασταμάτητα αυτή τη λανθασμένη επιλογή-διαδικασία (αντί να συνάψει ειρήνη μαζί της και να συνεργαστεί).

Οσο όμως ο χρόνος περνά ο μεγάλος αυτός δάσκαλος εμφανίζεται ξανά και ξανά ασταμάτητα. Δεν σταματά τον πόλεμο εναντίον του συνεχίζοντας κατα παράδοξο τρόπο να απομακρύνεται απο το πολυπόθητο όνειρό του. Η σύγχρονη κατάρα της αποτυχίας συνεχίζει την καταδίωξη!
Το περιβάλλον "αφορίζει" στην παραμικρή ευκαιρία τον αποτυχημένο αυτό τύπο συνεχίζοντας να εκθιάζει
τον χαρισματικο υπερανθρωπο!

Το παιδί που ονειρεύτηκε θέλησε επεδίωξε αλλά τελικώς απέτυχε ΓΙΑΤΙ; ΔΕΝ ΕΔΕΙΞΕ ΤΟΝ ΑΝΑΛΟΓΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΔΑΣΚΑΛΟ ΤΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ!

Αγαπητοί αναγνώστες η παραπάνω περιγραφή δεν υπόκειται σε μεροληπτική δειγματοληψία αλλά περιγράφει το 90% του πληθυσμού(εκτός και αν διαφωνείτε σχολιάστε!).

Οι αποτυχίες είναι οι πινακίδες κατεύθυνσης στο δρόμο για το επίτευγμα που δυστυχώς αντί να αναδείξουμε και να δούμε ,επίμονα κρύψαμε!

Κάνοντας χρήση των πινακίδων αυτών ανακαλύπτουμε συνεχώς νέους δρόμους ,νέους ορίζοντες και προοπτικές.
Η αποτυχία όσο την σεβόμαστε λειτουργεί ως μοχλός ανάπτυξης και προοπτικών, ακούγοντας το γέλιο της να μας χλευάζει ,ακούμε μαζί και την σοφία της.

Μετά απο κάθε αποτυχημένη προσπάθεια ανοίγεται μια νέα ευκαιρία να ξαναρχίσουμε ποιό "έξυπνα".

Η ειρήνη και η συνεργασία μαζί της κατά παράδοξο τρόπο οδηγεί όλο και ποιό κοντά στην αντίφασή της ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

Η φυσική αυτή μετάβαση απο και προς την επιτυχία δια μεσου της αποτυχίας  μας δίνει το εισητήριο για ακόμα μεγαλύτερα επιτεύγματα.
Ολη η ανθρώπινη πρόοδος  βασίστηκε στη αποτυχία,όλοι οι κλάδοι που συντέλεσαν στην πρόοδο πρότερα είχαν χιλιάδες αποτυχημένα πειράματα(ιατρικη,τεχνολογίες κ.α.)

Δυο παράδοξα αλληλένδετες έννοιες?
Οχι φυσικά ,ο σπόρος της αποτυχίας κατα περίεργο τρόπο γεννά το όνειρο ,την άνθιση.
Ο μεγάλος δάσκαλός μας- η μητέρα της επιτυχίας έχει όνομα ΑΠΟΤΥΧΙΑ!

ΠΛΗΡΗ ΣΥΓΧΗΣΗ-ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΔΙΚΑΡΙΣΕΩΝ!
Μετά την εισαγωγή του άρθρου που στο παρελθόν έγραψα,αντιλαμβανόμαστε ότι το σύγχρονο εκπαιδευτικό μας σύστημα δεν δείχνει τον ανάλογο σεβασμό στην αποτυχία,οι γονείς στην πλειοψηφία το ίδιο,το κοινωνικό σύστημα προμοτάρει το μοντέλο της επιτυχίας,τιμωρεί τους αποτυχημένους…

Η οικονομική επιτυχία θεωρείται σκοπός και στόχος και κάθε αξία συνδέεται άμμεσα με αυτή,έχεις λεφτά?ΠΕΤΥΧΕΣ!
Δεν έχεις λεφτά είσαι αποτυχημένος!

Ο Δασκαλάκος με τον μισθό ‘πείνας’,αδιάφορος στο στερεότυπο επιτυχίας που επικρατεί στο σήμερα,ο γιατρός που δεν είναι αναγνωρισμένος χειρουργός βγάζοντας κάποια εκατομμύρια ανήκει στην μετριότητα!

Ο καθηγητής πανεπιστημίου ένας ακόμα κακομοίρης που συμβιβάστηκε με ένα τυπικό μισθό.

Εχεις πετύχει οικονομικά?Είναι προφανές ότι είσαι και ‘έξυπνος’ κατά κοινή ομολογία,μόνο που το κοινό βρίσκεται σε πλήρη σύγχηση!
Διότι η απόκτηση ή κατοχή χρημάτων οφείλεται στην τύχη κατά μεγάλο βαθμό ενώ η γνώση ουδέποτε μπορεί να είναι προιόν τύχης ή κληρονομιά!

Αξία και αξίωμα δεν είναι πάντα σε σχέση ανάλογη εφ’ όσον μπορεί να εξαγοραστεί, ή αποκτηθεί με ανήθικα μέσα κ.ο.κ

Η απευθείας σύνδεση των οικονομικών αποτελεσμάτων των ανθρώπινων πεπραγμένων με την αξία των ανθρώπων καθίσταται πολύ επικίνδυνος και ανόητος ως συχετισμός και παραλληλισμός,τα εφυολογήματα του τύπου,Καλά αφού είσαι έξυπνος γιατί δεν βγάζεις πολλά λεφτά? αγγίζουν τα όρια της απόλυτης παράνοιας της εποχής!

Το πολυπόθητο American Dream γεμάτο χρήμα-δόξα-εξουσία που τροφοδοτεί την τάση της εποχής ακόμα ποιο επικίνδυνο!

Μην βιαστείτε να φέρετε αντίρρηση,διότι σύμφωνα με τα παραπάνω ο γιατρός θα μεταβληθεί σε έμπορα με πολλά κέρδη και η ζωή σας θα φτάσει στα χέρια κερδοσκόπου και όχι επιστήμονα που θα σεβαστεί τον όρκο του!

Όλα ισοπεδώνονται μπροστά στην δύναμη της Εξουσίας,μία εξουσία μαγική που καταφέρνει να ισοπεδώσει ακόμα και το παρελθόν από το οποίο προήλθαμε όταν εθιστούμε…

Μία a priori σύνδεση της επιτυχίας και οικονομικού αποτελεσμάτος διαστρεβλώνει ανεπανόρθωτα την ουσία,το τι είναι επιτυχία?Υποβιβάζει τη διανόηση και της επιβάλλει να είναι κερδοφόρα!Ανάγει την πρόοδο σε οικονομικό θέμα και την συνδέει απ’ ευθείας και μονόφυτα στους όρους οικονομική ανάπτυξη.

Η Εξουσία που έχει Θέση-Ρόλο-Ταυτότητα αμιγώς οικονομικό,αμιγώς κερδοσκοπικό θα κάνει τα πάντα για να σας πείσει για την αποτελεσματικότητα με όρους οικονομικής απόδοσης,για την επιτυχία που μετριέται με αριθμούς και μόνο.

Η Εξουσία αυτή συνιστά μία εν δυνάμει ή ακόμα καλύτερα υπάρχουσα μαφία που ως στόχο έχει (στρατολογώντας κάθε μέσο,οικονομικό στρατιωτικό πνευματικό κ.ο.κ) την πλήρη κυριαρχία του εαυτού της.
Η Εξουσία που αναγάγει την παιδεία σε προκατασκευασμένη συνταγή υπό όρους εξιδίκευσης,στοχεύει στην κατάργηση της δημιουργικής φαντασίας,της κριτικής ικανότητας και κάθε δεξιότητας που θεωρεί εχθρική,προάγει μία εκπαίδευση ‘μηχανική’ που αντιμάχεται το ‘σκέπτεσθαι’.

Αναζητά παραγωγικούς εργάτες με όρους οικονομικά ανταγωνιστικούς,αναζητά την σύγχρονη δουλεία και την απόλυτη υποτέλεια του ατόμου,αναζητά να καταργήσει το πρωτογενές στοιχείο,το πρότερον στοιχείο που την κατασκεύασε το άτομο!

Σιγά-σιγά αρχίζουμε να ‘βάζουμε’ στο ‘παιχνίδι’ το χρήμα,έχουμε χρόνο ακόμα όμως γι’ αυτό,διότι το αίτιο δεν είναι οι αριθμοί,οι αριθμοί είναι αποτέλεσμα,το αίτιο είναι ο άνθρωπος.



Νομίζω ότι η αναφορά στο εκπαιδευτικό σύστημα και στις στρεβλώσεις που είδαμε μας δίνει υλικό για να συνεχίσουμε τις πινελιές στο Κάδρο της Εξουσίας,διερευνώντας ταυτόχρονα και τα όρια του Κάδρου,καθώς και το αν είναι προκαθορισμένα.

Ακριβός Γιώργος 12/06/2015 απόσπασμα απο το 

0 Σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάθε αναγνώστη δεν αποτελούν απόψεις του blog και δεν φέρουμε καμία ευθύνη για αυτά.