Ροή Ειδήσεων
Loading...
Παρασκευή, 19 Ιουνίου 2015

Info Post

Μία πολύ συνηθισμένη αντίληψη για τα ΜΜΕ στη σημερινή εποχή:Είναι στημένα όλα!
Είναι βέβαιο ότι στην μετάδοση και αναδιανομή της πληροφορίας μεσολαβούν διαδικασίες οι οποίες την στρεβλώνουν.Τα ΜΜΕ είναι επιχειρήσεις οι οποίες χωρίς έσοδα δεν μπορούν να υπάρξουν.
Σκοπός των μέσων μαζικής ενημέρωσης είναι να εξυπηρετήσουν την ύπαρξή τους.

Πριν την ''γραφή'' μοναδικός τρόπος μετάδοσης πληροφορίας ήταν ο προφορικός λόγος.
Μετά την γραφή,μία τεχνολογική επανάσταση,όπως υποστηρίξαμε,δεν ήταν απαραίτητη η παρουσία κάποιου ατόμου στην διαδικασία μετάδοσης-αναδιανομής της πληροφόρησης.

Με την εποχή της ''εικόνας'' (σημερινή) πολλές φορές η πληροφορία(αποσπασματικά σχεδόν πάντα στα ΜΜΕ) καταργεί με τη σειρά της,γραφή και προφορικό λόγο μέσα από την ίδια της τη δύναμή,την γοητεία που ασκεί στο θεατή,αλλά και ως ο ποιό ''ξεκούραστος'' τρόπος λήψης.
Το σκέπτεσθαι υποβιβάζεται κάτω από την ''εικόνα'',(το φαίνεσθαι) και την χαλαρότητα που χαρίζει στο θεατή!
Η μεροληπτική δειγματοληψία,η ένταση της πληροφορίας με σύμμαχο τις γνωστικές προκαταλήψεις(ήδη αναφερθήκαμε σε αυτές),οδηγούν το θεατή σε λανθασμένα συμπεράσματα αρκετές φορές.

Ας εξετάσουμε ένα απλό παράδειγμα λοιπόν...
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ(από άρθρο μου)

Πολλοί άνθρωποι φοβούνται τα αεροπορικά ατυχήματα όμως στατιστικά είναι πολύ πιο πιθανό να συμβεί ένα ατύχημα στον δρόμο πηγαίνοντας στο αεροδρόμιο παρά αφού μπουν στο αεροπλάνο.
Φοβούνται όμως περισσότερο τα αεροπλάνα,διότι τα ατυχήματα με το αυτοκίνητο δεν λαμβάνουν μεγάλη δημοσιότητα ενώ  το αντίθετο συμβαίνει με τα αεροπορικά ατυχήματα τα οποία κάνουν σημαντική εντύπωση στην σκέψη τους.
Με άλλα λόγια η αναγνωρισιμότητα,η 'ένταση' και η διαθεσιμότητα ,αντικαθιστούν την ακρίβεια και αναβαθμίζουν την σχετικότητα της πληροφόρησης, ανασκευάζοντάς την. (άρα γίνεται εύκολα αντιληπτός ο σημαντικός ρόλος που παίζουν τα ΜΜΕ στην πληροφόρηση)
Οι άνθρωποι δίνουν πολύ μεγαλύτερη βαρύτητα σε πληροφορίες που έχουν κάνει μεγάλη εντύπωση
χάνοντας την ουσία της διαθέσιμης πληροφορίας μέσα απο αυτο-επαναλαμβανόμενα μοντέλα "επιλεκτικής μνήμης"!

Στο παραπάνω παράδειγμα βλέπουμε πόσο εύκολα διαστρεβλώνεται η κοινή αντίληψη!


Σήμερα, η ηλεκτρονική καταχώριση και μετάδοση της πληροφορίας(internet)αλλάζει ξανά , την μορφή της πρόσβασής μας στην πληροφορία. Η διαθέσιμη ποσότη­τα είναι τεράστια,  και άμεσα προσβάσιμη με το πάτημα ενός κουμπιού.Όμως πληροφορία δεν σημαίνει γνώση!
Κακώς υπάρχει αυτή η σύγχυση,διότι η επεξεργασία της πληροφορίας,η σύνθεσή της οδηγεί στη γνώση.Τα δεδομένα χωρίς επεξεργασία δεν είναι γνώση προφανέστατα.

Αν δεν αφιερώσουμε χρόνο να συνθέσουμε,επεξεργαστούμε τη διαθέσιμη πληροφορία που ακούμε  βλέπουμε και διαβάζουμε στα ΜΜΕ , καταλήγουμε να έχουμε μία συγκεχυμένη εικόνα του κόσμου,δίνοντας έμφαση στο 'φαίνεσθαι' καταργώντας την ουσία.

Τα  συ­νηθισμένα και λιγότερο ''ενδιαφέροντα'' περιστατικά αγνοού­νται απο τα ΜΜΕ, σπάνια προβάλλονται, ενώ παράξενα-τρομακτικά συμβάντα (και επομένως συναρπαστικά!)-αποκαλύπτονται με κάθε  λεπτομέρεια.Η τρομολαγνεία αυξάνει την τηλεθέαση εκρηκτικά και αυτό,τα ΜΜΕ το γνωρίζουν!
Ο Κόσμος δείχνει ένα πολύ επικίνδυνο μέρος. Νιώθοντας κίνδυνο, έχετε ανάγκη να μάθετε περισσότερα γι’ αυτό που πρόκειται να αντιμετωπίσετε, ώστε να είστε καλύτερα προετοιμασμένοι. Το ανασφαλές άτομο αναζητά περισσότερες λεπτομέρειες  από τα ΜΜΕ. Αυτός ο φαύλος κύκλος(όπως ο ατέρμων βρόγχος προγράμματος της πληροφορικής) ,εξυπηρετεί το σκοπό ύπαρξης των μέσων, χωρίς να εξυπηρετεί το άτομο με καμία επιπλέον ασφάλεια.
Ο Φόβος είναι ο δούρειος ίππος της Εξουσίας.Και τα ΜΜΕ αναλαμβάνουν να πάρουν Θέση-Ρόλο-Ταυτότητα δούρειου ίππου,υπηρετώντας τα σχέδια της πολυμήχανης Εξουσίας!
Η Εξουσία ,εξαγοράζει (είτε εξοντώνει) κάθε αξιόλογη αντίθετη άποψη,κάθε ορθολογιστικό επιχείρημα θα διαστρεβλωθεί,θα παρουσιαστεί 'αποσπασματικά' στα ΜΜΕ της Εξουσίας.
Τα ΜΜΕ επαναλαμβάνουν διαρκώς τα μυνήματα έτσι ώστε να καθιερωθούν με την επανάληψη αυτή στη συνείδηση(υποσυνείδητο) της κοινωνίας.
Η χρήση της Πολικότητας των λέξεων(ήδη το αναλύσαμε) και τα ψευδοδιλήμματα οργιάζουν.Η ρητορική κατάχρηση και η σοφιστική τέχνη κυριαρχούν στην καθημερινή ''ενημέρωση'' του κοινού.
Το επικοινωνιακό τρυκ,κυρίως πιάτο στο καθημερινό μενού των ΜΜΕ.
Η τέχνη της Προπαγάνδας,το Δόγμα του Σοκ αναπόσπαστα κομμάτια της ενημέρωσης.
Η ενίσχυση των γνωστικών προκαταλήψεων που διακατέχουν ήδη το μέσο άνθρωπο,εξυπηρετεί άριστα τα σχέδια της πολυμήχανης Εξουσίας,ο δούρειος ίππος των ΜΜΕ στρατολογεί,κάθε διαθέσιμη τεχνική και μέσο που υπάρχει.
Τα σύμβολα υπερίπτανται της ουσίας, η εικόνα υπερίπταται του ορθολογικού 'σκέπτεσθαι',η 'γραφή' κάνει χρήση κάθε τεχνολογικής προόδου(διότι περί τεχνογνωσίας πρόκειται) της  προπαγάνδας.
Η επίπλαστη Αλήθεια καθιερώνεται αργά και σταθερά μέσα απο την παραπληροφόρηση.
Τα ΜΜΕ δεν παρουσιάζουν την πληροφορία την  ανασκευάζουν!

Η συναισθηματική μεροληψία-(η τάση των ατόμων να δίνουν μεγαλύτερες πιθανότητες από όσο πρέπει (να υπερσταθμίζουν)  το πιο έντονο ή συναισθηματικά φορτισμένο ενδεχόμενο ή να κάνουν μεροληπτικές κρίσεις σχετικά με την πιθανότητα να συμβεί ένα γεγονός,ενισχύσει το Φόβο που έντεχνα διασπείρουν τα ΜΜΕ.
Ο παραλογισμός συνεχίζεται κάτω από μία αυτοτροφοδοτούμενη συναισθηματική μεροληψία η οποία είναι "μηχανισμός πλάνης" παρά "αιτιοκρατικός". 

"Αριστοτέλης ο σταγειρίτης"
Ο νους, σε αντίθεση με την φαντασία και την όρεξη, αληθεύει και, ως εκ τούτου, είναι πάντα ορθός.
Τα ΜΜΕ έρχονται με κάθε τρόπο να αυξήσουν τις 'ορέξεις' και τη 'φαντασίωση',έρχονται να συμβάλλουν στην κατάργηση κάθε νοητικής διαδικασίας,του νου,έρχονται να καθιερώσουν το άκριτο 'φαίνεσθαι',ανασκευάζοντας την ουσία,την αλήθεια των πραγμάτων.
Καλώς ήρθατε στην εικονική πραγματικότητα που η Εξουσία φρόντισε να απολαύσετε από την άνεση του καναπέ,καλώς ήρθατε στο διαδίκτυο,στο facebook των like,ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ.Καλώς ορίσαμε όλοι μαζί στη ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ!


0 Σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάθε αναγνώστη δεν αποτελούν απόψεις του blog και δεν φέρουμε καμία ευθύνη για αυτά.