Ροή Ειδήσεων
Loading...




Οι περισσότεροι από εμάς μεγαλώσαμε σε περιβάλλοντα που άσκησαν πίεση στον αναπτυσσόμενο εγκέφαλό μας ώστε να μας οργανώσει για «να μην κάνουμε λάθη» .
Εκπαιδευτήκαμε με την πεποίθηση ότι η αποτυχία δεν αποτελεί επιλογή,δεν αποτελεί αποδεκτό ενδεχόμενο,μέσα σε περιβάλλοντα οικογενειακά ,σχολικά κ.α. τα οποία προώθησαν ένα μηχανισμό καταναγκαστικών αποδόσεων.

Δάσκαλοι και γονείς κάνοντας χρήση της  μεροληπτικής δειγματοληψίας παρουσίασαν ναι μεν το "σωστό παράδειγμα" αγνοώντας δε το προφανές, ότι για κάθε  επιτυχία προηγείται σειρά αποτυχιών.
Καθιέρωσαν την αποτυχία ως "απεχθή" και "κατακριτέα",γιγαντώνοντας και ενισχύοντας τις φοβίες μας.

Η "ναρκισσιστική" προσέγγιση του "καλού μαθητή"  γέμισε με περηφάνεια τους γονείς οπλίζοντας τους ίδιους και τα παιδιά τους με σύνδρομα "αυτοεπιβεβαίωσης" και εγωκεντρισμού.
Η σύνδεση της εκπαίδευσης με την "τελειοθηρία" έγινε πλέον κατεστημένη αντίληψη.
Η απόλυτη επίδοση σκοπός.Το απατηλό μοντέλο του χαρισματικού υπεράνθρωπου υπόδειγμα!

Ορίστηκε ως αυτοσκοπός η απόλυτη προσήλωση στην "σχολική τάξη" καταστρέφοντας οποιαδήποτε "άλλη" προοπτική ανάπτυξης του ίδιου μας του εαυτού,καταστρέφοντας κάθε ίχνος δημιουργικής φαντασίας.
Έννοιες όπως ευελιξία- δημιουργική φαντασία-ανακάλυψη έδωσαν την θέση τους σε "ξύλινα" προκατασκευασμένα μοντέλα μάθησης.
Η Διαδικασία της προσωπικής Επιλογής-Διαλογής-Επανεξέτασης επάνω στην διαθέσιμη πληροφορία μέσα από την βιωματική προσέγγιση και κριτική μελέτη,δεν έχει το δικαίωμα να αμφισβητεί την έτοιμη “τροφή” που ο δάσκαλος(καθηγητής) αναπαράγει σχεδόν μηχανικά.
 
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ; και εγγένετο ο λαμπρός επιστήμων!
Ο "χαρισματικός υπεράνθρωπος" που παρήγαγε η παραπάνω διαδικασία,αρχίζει τα πρώτα βήματά του προς την απόλυτη επιτυχία, το όνειρο!
Παρ' ολ' αυτά σιγά-σιγά αντιλαμβάνεται ότι τα μοντέλα που τον δίδαξαν δεν είναι και τόσο εφικτά όταν αρχίσει να εμφανίζεται ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ: Η ΑΠΟΤΥΧΙΑ!
Ταραχή θυμός απογοήτευση ,αρχίζουν να κυριαρχούν στον εσωτερικό κόσμο του δήθεν χαρισματικού υπεράνθρωπου!
Συνεχίζει να εμμένει στην πεποίθηση οτι Η ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΠΙΛΟΓΗ και πρέπει να πολεμήσει ασταμάτητα αυτή τη λανθασμένη επιλογή (αντί να συνάψει ειρήνη μαζί της και να συνεργαστεί).

Όσο όμως ο χρόνος περνά ο μεγάλος αυτός δάσκαλος εμφανίζεται ξανά και ξανά ασταμάτητα.
Δεν σταματάμε τον πόλεμο εναντίον της αποτυχίας συνεχίζοντας κατά παράδοξο τρόπο να απομακρυνόμαστε από τα πολυπόθητα όνειρά μας
Η σύγχρονη κατάρα της αποτυχίας συνεχίζει την καταδίωξη!
Το περιβάλλον "αφορίζει" στην παραμικρή ευκαιρία τον αποτυχημένο,συνεχίζοντας να εκθιάζει τον χαρισματικό υπεράνθρωπο!

Το παιδί που ονειρεύτηκε,θέλησε,επεδίωξε αλλά τελικώς απέτυχε -γιατί;
ΔΕΝ ΕΔΕΙΞΕ ΤΟΝ ΑΝΑΛΟΓΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΔΑΣΚΑΛΟ ΤΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ!

Αγαπητοί αναγνώστες η παραπάνω περιγραφή δεν υπόκειται σε μεροληπτική δειγματοληψία αλλά περιγράφει το 90% της νοοτροπίας του πληθυσμού.

Οι αποτυχίες είναι οι πινακίδες κατεύθυνσης στο δρόμο για το επίτευγμα που δυστυχώς αντί να αναδείξουμε και να δούμε ,επίμονα κρύψαμε!

Κάνοντας χρήση των πινακίδων αυτών ανακαλύπτουμε συνεχώς νέους δρόμους ,νέους ορίζοντες και προοπτικές.
Η αποτυχία όσο την σεβόμαστε λειτουργεί ως μοχλός ανάπτυξης και προοπτικών, ακούγοντας το γέλιο της να μας χλευάζει ,ακούμε μαζί και την σοφία της.

Μετά από κάθε αποτυχημένη προσπάθεια ανοίγεται μια νέα ευκαιρία να ξαναρχίσουμε πιό "έξυπνα".

Η ειρήνη και η συνεργασία μαζί της κατά παράδοξο τρόπο οδηγεί όλο και πιό κοντά στην αντίφασή της ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

Η φυσική αυτή μετάβαση από και προς την επιτυχία δια μέσου της αποτυχίας  μας δίνει το εισιτήριο για ακόμα μεγαλύτερα επιτεύγματα.Όλη η ανθρώπινη πρόοδος  βασίστηκε στη αποτυχία,όλοι οι κλάδοι που συντέλεσαν στην πρόοδο πρότερα είχαν χιλιάδες αποτυχημένα πειράματα(ιατρική,τεχνολογίες κ.α.)
Δυο παράδοξα αλληλένδετες έννοιες?
Οχι φυσικά ,ο σπόρος της αποτυχίας κατά περίεργο τρόπο γεννά το όνειρο ,την άνθιση.
Σχεδόν κανένας δεν κατάφερε κάτι αξιόλογο,να μεγαλουργήσει,ή να επιτύχει χωρίς κάποια στιγμή να βρεθεί με το ένα πόδι στο γκρεμό της καταστροφής.

Ο μεγάλος δάσκαλός μας,η μητέρα της επιτυχίας έχει όνομα ΑΠΟΤΥΧΙΑ!

ΠΛΗΡΗ ΣΥΓΧΥΣΗ-ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ!

Μετά την εισαγωγή του άρθρου που στο παρελθόν έγραψα,αντιλαμβανόμαστε ότι το σύγχρονο εκπαιδευτικό μας σύστημα δεν δείχνει τον ανάλογο σεβασμό στην αποτυχία,οι γονείς στην πλειοψηφία τους το ίδιο,και το κοινωνικό σύστημα προμοτάρει το μοντέλο της επιτυχίας,τιμωρεί τους αποτυχημένους…

Η οικονομική επιτυχία θεωρείται σκοπός και στόχος και κάθε αξία συνδέεται άμμεσα με αυτή,έχεις λεφτά?ΠΕΤΥΧΕΣ!.Δεν έχεις λεφτά είσαι αποτυχημένος!

Ο Δασκαλάκος με τον μισθό ‘πείνας’,αδιάφορος στο στερεότυπο επιτυχίας που επικρατεί στο σήμερα,ο γιατρός που δεν είναι αναγνωρισμένος χειρουργός βγάζοντας κάποια εκατομμύρια ανήκει στην μετριότητα!

Ο καθηγητής πανεπιστημίου ένας ακόμα κακομοίρης που συμβιβάστηκε με ένα τυπικό μισθό.

Εχεις πετύχει οικονομικά?Είναι προφανές ότι είσαι και ‘έξυπνος’ κατά κοινή ομολογία,μόνο που το κοινό βρίσκεται σε πλήρη σύγχυση!
Διότι η απόκτηση ή κατοχή χρημάτων οφείλεται και στην τύχη κατά μεγάλο βαθμό ενώ η γνώση ουδέποτε μπορεί να είναι προιόν τύχης ή κληρονομιά!

Αξία και αξίωμα δεν είναι πάντα σε σχέση ανάλογη,εφ’ όσον μπορεί να εξαγοραστεί ή να αποκτηθεί με ανήθικα μέσα.

Η απευθείας σύνδεση των οικονομικών αποτελεσμάτων των ανθρώπινων πεπραγμένων,με την αξία των ανθρώπων,καθίσταται πολύ επικίνδυνος και ανόητος ως συχετισμός και παραλληλισμός,τα ευφυολογήματα του τύπου:
Καλά αφού είσαι έξυπνος γιατί δεν βγάζεις πολλά λεφτά?
αγγίζουν τα όρια της απόλυτης παράνοιας της εποχής!

Το πολυπόθητο American Dream γεμάτο χρήμα-δόξα-εξουσία που τροφοδοτεί την τάση της εποχής ακόμα πιό επικίνδυνο!
(Αν υποθέσατε ότι στο παρόν βιβλίο τέτοιες συνταγές και όνειρα θα κυνηγήσουμε,τότε βιαστήκατε!).

Μην βιαστείτε να φέρετε αντίρρηση,διότι σύμφωνα με τα παραπάνω ο γιατρός θα μεταβληθεί σε έμπορα με πολλά κέρδη και η ζωή σας θα φτάσει στα χέρια κερδοσκόπου και όχι επιστήμονα που θα σεβαστεί τον όρκο του!

Όλα ισοπεδώνονται μπροστά στην δύναμη της Εξουσίας του χρήματος,μία εξουσία μαγική που καταφέρνει να ισοπεδώσει ακόμα και το παρελθόν από το οποίο προήλθαμε όταν εθιστούμε…

Μία a priori σύνδεση της επιτυχίας και οικονομικού αποτελεσμάτος διαστρεβλώνει ανεπανόρθωτα την ουσία,το τι είναι επιτυχία?
Υποβιβάζει τη διανόηση και της επιβάλλει να είναι κερδοφόρα!
Ανάγει την πρόοδο σε οικονομικό θέμα και την συνδέει απ’ ευθείας και μονόφυτα στους όρους οικονομική ανάπτυξη.

Η Εξουσία που έχει Θέση-Ρόλο-Ταυτότητα αμιγώς οικονομικό,αμιγώς κερδοσκοπικό θα κάνει τα πάντα για να σας πείσει για την αποτελεσματικότητα με όρους οικονομικής απόδοσης,για την επιτυχία που μετριέται με αριθμούς και μόνο,ενώ την ίδια στιγμή φροντίζει να σας αφαιμάξει οικονομικά!

Η Εξουσία αυτή συνιστά μία εν” δυνάμει ή ακόμα καλύτερα υπάρχουσα μαφία που ως στόχο έχει (στρατολογώντας κάθε μέσο,οικονομικό στρατιωτικό πνευματικό κ.ο.κ) την πλήρη κυριαρχία του εαυτού της.
Η Εξουσία που αναγάγει την παιδεία σε προκατασκευασμένη συνταγή υπό όρους εξιδείκευσης,στοχεύει στην κατάργηση της δημιουργικής φαντασίας,της κριτικής ικανότητας και κάθε δεξιότητας που θεωρεί εχθρική,προάγει μία εκπαίδευση ‘μηχανική’ που αντιμάχεται το ‘σκέπτεσθαι’.

Στην πραγματικότητα μεθοδικά μας στερεί τα εφόδια για να πετύχουμε,κάτι που όλοι βιώνουμε σήμερα.

Αναζητά παραγωγικούς εργάτες με όρους οικονομικά ανταγωνιστικούς,αναζητά την σύγχρονη δουλεία και την απόλυτη υποτέλεια του ατόμου,αναζητά να καταργήσει το πρωτογενές στοιχείο,το πρότερον στοιχείο που την κατασκεύασε: Το άτομο!

Σιγά-σιγά αρχίζουμε να ‘βάζουμε’ στο ‘παιχνίδι’ το χρήμα,έχουμε χρόνο ακόμα όμως γι’ αυτό,διότι το αίτιο δεν είναι οι αριθμοί,οι αριθμοί είναι αποτέλεσμα,το αίτιο είναι ο άνθρωπος.

Έτσι λοιπόν όπως και στο σκοπό περιγράψαμε,το χρήμα είναι μέσο και όχι αυτοσκοπός μας.
Ελευθερωμένοι από το άγχος του αποτελέσματος(επιτυχία) και γνωρίζοντας ότι στην πορεία μας προς την επιτυχία θα περάσουμε από αρκετές αποτυχίες προχωράμε πιό ανάλαφρα χωρίς άγχος και φοβίες,να εξετάσουμε και να εξερευνήσουμε την πραγματικότητα και τους τρόπους που οδηγούν σε μία ποιοτικότερη ζωή.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ? Άντεξε την αποτυχία και μάθε από αυτή!

Επόμενο κεφάλαιο...
Γνωστικές Προκαταλήψεις-Αθέατοι Δαίμονες,Οι ανασταλτικοί παράγοντες προόδου...

Σημείωση:
Απαγορεύεται η μερική ή ολική ανατύπωση και διάθεση του παρόντος Βιβλίου σε τρίτους χωρίς την έγγραφη άδεια του συγγραφέα Ακριβού Γεώργιου.αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του,το σύνολο των αναρτήσεων που περιέχει την ετικέτα: (Βιβλίο 1) Ένας κόσμος γεμάτος Θέλω.

0 Σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάθε αναγνώστη δεν αποτελούν απόψεις του blog και δεν φέρουμε καμία ευθύνη για αυτά.