Ροή Ειδήσεων
Loading...


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΝΑ ΜΙΛΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΛΑΘΗ ΣΟΥ



Όταν μιλάς για τα λάθη σου νιώθοντας άνετα με αυτό,δείχνεις στο συνομιλητή σου αυτόματα μία εικόνα Αυτεπίγνωσης,βλέπει έναν άνθρωπο που δεν φοβάται την Αυτοκριτική.Ο άνθρωπος που αναγνωρίζει τα λάθη του,δεν πάσχει απο ΕΓΩΠΑΘΕΙΑ,δεν θεωρεί ότι τα “ξέρει όλα” και κάνει τα πάντα σωστά,δεν είναι ο “κλασικός ξερόλας” που αγγίζει τα όρια της βλακείας.
Αυτός ο άνθρωπος δικαιούται να ομιλεί για “λάθη” αφού πρώτα κοιτά τη δική του “καμπούρα”,πριν εντοπίσει τα “λάθη” των άλλων,είναι πιό συγκαταβατικός καταλαβαίνοντας ότι το “λάθος” είναι μία φυσιολογική παρενέργεια των πράξεών μας και γνωρίζει καλά ότι όποιος ΚΑΤΙ ΚΑΝΕΙ,ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΛΑΘΗ.
Όταν αποδεχόμαστε το λάθος,αυτόματα γνωρίζουμε την ύπαρξή του με αποτέλεσμα να το διορθώσουμε και να μην επαναλάβουμε το ίδιο λάθος μετατρέποντας το σε σφάλμα,αντίθετα με αυτούς που δεν αποδέχονται ή δεν συνειδητοποιούν τα λάθη τους.
Γιατί αυτός που δεν ξέρει ότι δεν ξέρει,αυτός που αδυνατεί να εντοπίσει το λάθος,θα συνεχίσει να το επαναλαμβάνει ,χωρίς περιθώρια βελτίωσης.
Αποδέχομαι το λάθος δεν σημαίνει ακυρώνω τον εαυτό μου,σημαίνει ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΩ τον εαυτό μου,αναβαθμίζω την αντιληπτική ικανότητα Αυτο-Εξέτασής μου,σημαίνει Αυτεπίγνωση με ότι θετικό συνεπάγεται η Αυτογνωσία αυτή.
Ομοίως ένας Ηγέτης αν δεν μπορεί να διαχειριστεί και να αναγνωρίσει τα δικά του λάθη,πως θα έχει το δικαίωμα οι άλλοι να αποδεχτούν τα δικά τους λάθη,όταν αυτός τα εντοπίσει και κάνει κριτική γι' αυτά?Αν δεν μπορεί να κατανοήσει ότι ΛΑΘΟΣ και ΣΩΣΤΟ είναι φυσιολογικά αποτελέσματα πράξεων?Αν δεν μπορεί να καταλάβει ότι κάθε πράξη ενέχει πιθανότητες ΛΑΘΩΝ?
Ο Ηγέτης όχι απλά μιλά για τα λάθη του και τα λάθη των άλλων,είναι αυτός που θα καταλάβει πότε κάτι πάει “στραβά” και πολλές φορές θα διορθώσει μία ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΠΟΡΕΙΑ.Δεν ακυρώνει τους άλλους όταν επισημαίνει και αναδεικνύει το “στραβό”,εφ' όσον όλοι ξέρουν ότι και ο ίδιος είναι σε θέση να αυτοεπισκευάσει τον εαυτό του όταν πρέπει.
Η Αυτεπίγνωση απαιτεί ήττες του ΕΓΩ,απαιτεί το πέρασμα μέσα από τις αποτυχίες.
Είναι εντελώς άχαρο,άγαρμπο και χυδαίο να απαιτείς απο τους άλλους αναπροσαρμογές όταν εσύ δεν αναπροσαρμόζεις τη δική σου στάση,όταν εσύ ο ίδιος πάσχεις απο μία ΕΓΩΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΚΑΜΨΙΑ!
Ένα παράδειγμα του τύπου ΞΕΚΙΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΟΥ ΛΑΘΗ προτού δώσεις εντολές.
Ο “έξυπνος” επιχειρηματίας όταν η νεαρή γραμματέας του κάνει λάθος δεν βιάζεται να επιπλήξει σκέφτεται πρώτα:
Κι εγώ στην ηλικία της έκανα αρκετά λάθη(εσωτερική παραδοχή λαθών),τώρα έχω δεκάδες φορές μεγαλύτερη πείρα από αυτήν οπότε είναι αδύνατον να βλέπουμε με τον ίδιο τρόπο τα πράγματα(το βλέπει και από τη δική της “σκοπιά”).
Ίσως τα καταφέρνει καλύτερα από ότι εγώ στα 20 έτη μου!(Αντικειμενική σύγκριση).Οπότε της λέει: Δεσποινίδα μου,σε βλέπω και θυμάμαι τον εαυτό μου πριν πάρα πολλά χρόνια όταν ήμουν στη δική σου ηλικία,θυμάμαι πόσα ανόητα λάθη έκανα τότε,πόσες φορές παρέβλεψα το αυτονόητο και πόσο ηλίθια,εντελώς άστοχα σκεφτόμουν κάποιες φορές.
Παρ' όλ' αυτά είσαι πολύ καλή γραμματέας συγκριτικά με την μικρή ηλικία σου και πιθανόν τα καταφέρνεις καλύτερα απ” ότι εγώ στην ίδια ηλικία.
Νομίζω ότι αν κάναμε έτσι και έτσι αντί του τρόπου που επέλεξες(μην βιάζεσαι να κριτικάρεις άμεσα!) τα αποτελέσματα θα είναι πολύ καλύτερα τι λές?

Παραθέτω όλο το κείμενο,διάλογο που είχα με το 17χρονο γιό μου κατά την προετοιμασία του πριν τις εξετάσεις...

Ξέρεις παιδί μου κι εγώ στη δική σου ηλικία κάπως ανάλογα ή και ακόμα χειρότερα τα κατάφερνα,δεν ήταν θέμα εξυπνάδας,ήταν θέμα απειρίας και παρορμητικότητας,το αίμα έβραζε...ΕΧΩ ΔΙΚΙΟ,ΕΓΩ ΞΕΡΩ ΠΩΣ ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΩ κ.ο.κ Έτσι νόμιζα και κάθε φορά που έκανα λάθος επέμενα(μαζί σας μιλήσαμε για επιμονή και πείσμα),επέμενα να κάνω το ίδιο λάθος,νομίζοντας ότι τελικά θα πετύχω.

Δεν ήξερα ότι στη ζωή ΘΕΛΕΙ ΤΡΟΠΟ και οχι ΚΟΠΟ!
Θέλει να βρεις το σωστό τρόπο για να τα καταφέρεις,θέλει να καταλάβεις ότι κάνεις λάθος και να δοκιμάζεις κι άλλους τρόπους,μέχρι τελικά να βρεις το σωστό.Πρέπει να ξέρεις ότι θα κάνεις πολλά λάθη αναγκαστικά μεγαλώνοντας,αν τα καταλάβεις μπορείς να τα διορθώσεις και να προχωρήσεις εμπρός,αν είσαι “ξεροκέφαλος” θα την πατάς συνεχώς...

Είμαι βέβαιος ότι το να διαβάσεις κάποιες ώρες είναι λίγο κουραστικό.Δεν σου λέω να σταματήσεις το παιχνίδι,δεν σου λέω να μην πας βόλτα με τους φίλους σου.Αυτό όμως που θα σου πω είναι ότι διαβάζοντας θα μαθαίνεις κάθε μέρα.Διαβάζοντας θα καταλάβεις πράγματα που αλλιώς ποτέ σου δεν θα καταλάβεις,διαβάζοντας θα γίνεις “πλούσιος χαρακτήρας” αγόρι μου,θα αποκτήσεις γνώσεις γεμάτες ενδιαφέρον.Διαβάζοντας θα μάθεις ίσως κάποιες φορές τι είναι ΣΩΣΤΟ και τι ΛΑΘΟΣ,διαβάζοντας θα γίνεις “εξυπνότερος”,θα μπορείς να βοηθήσεις ευκολότερα και καλύτερα τον εαυτό σου και τους φίλους σου μεγαλώνοντας,θα έχεις ένα καλύτερο αύριο,θα μπoρέσεις κάνεις μία όμορφη οικογένεια και να μαθαίνεις στα δικά σου παιδιά αυτά που έμαθες στο σχολείο...

Μην κάνεις το ΛΑΘΟΣ,να χάνεις από τα μάτια σου τη ΓΝΩΣΗ,αυτή είναι που θα σε κάνει να ανοίξεις τα φτερά σου,οι γνώσεις είναι αυτές που θα σε βοηθήσουν να κάνεις τα όνειρά σου πραγματικότητα...
Διαβάζοντας θα είσαι έτοιμος να πετύχεις στις εξετάσεις σε ένα χρόνο από τώρα,θα σπουδάσεις στο πανεπιστήμιο μαθαίνοντας και άλλα πολλά ενδιαφέροντα πράγματα.Βλέπεις εμένα ακόμα και σήμερα διαβάζω μαθαίνω ασταμάτητα,όσο μπορώ.

Όμως θα μπορούσα να ξέρω τόσα πολλά και όμορφα πράγματα ακόμα περισσότερα, αν δεν έκανα το ΛΑΘΟΣ να μην καταλάβω πόσο πολύτιμες λέξεις,είναι οι λέξεις ΓΝΩΡΙΖΩ,ΞΕΡΩ ,ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ πόσο μεγάλη αξία έχουν μέσα τους.Δεν έχει σημασία αν πετύχεις ή αποτύχεις,όσο περισσότερο διαβάζεις τόσο περισσότερο ΘΑ ΞΕΡΕΙΣ,ΘΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ,ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ και αυτό θα έιναι μεγάλο κέρδος γιέ μου.
Αν θέλεις να γίνεις αξιόλογος άνθρωπος ούτε όλα τα εκατομμύρια ευρώ στον κόσμο δεν θα σου φτάσουν,ΑΞΙΟΛΟΓΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ είναι αυτός που είναι ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ,είναι αυτός που φτιάχνει ΑΚΕΡΑΙΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ,ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ ΤΟΥ,είναι Δίκαιος με τον εαυτό του και τους άλλους,ΜΗΝ ΑΔΙΚΕΙΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ και μείνεις στο “σκοτάδι της άγνοιας”,ΜΑΘΕ,ΜΑΘΕ ΟΣΟ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΜΠΟΡΕΙΣ,όσα περισσότερα μπορείς.
-Διάβασε ακόμα πιό πολύ,μαθαίνοντας ακόμα πιό πολλά και θα δεις τι σημαίνει ελευθερία,ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ είναι το πέρασμα από το βασίλειο της αναγκαιότητας στο βασίλειο της ΓΝΩΣΗΣ.
Τα πράγματα είναι όμορφα,το ποδήλατο,τα κινητά,τα ωραία ρούχα,τα παιχνίδια όλα τα υλικά που βλέπεις αλλά η ομορφιά της ΓΝΩΣΗΣ είναι ασύγκριτη παιδί μου,μην το ξεχάσεις ποτέ...
Με πολύ αγάπη ο Μπαμπάς σου...


Σημείωση:
Απαγορεύεται η μερική ή ολική ανατύπωση και διάθεση του παρόντος Βιβλίου σε τρίτους χωρίς την έγγραφη άδεια του συγγραφέα Ακριβού Γεώργιου.αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του,το σύνολο των αναρτήσεων που περιέχει την ετικέτα: (Βιβλίο 1) Ένας κόσμος γεμάτος Θέλω.

0 Σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάθε αναγνώστη δεν αποτελούν απόψεις του blog και δεν φέρουμε καμία ευθύνη για αυτά.