Ροή Ειδήσεων
Loading...



ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11 ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΙΣ ΚΑΤΑΦΑΣΕΙΣ

Όταν συζητάς με κάποιον,όταν επικοινωνείς προσπάθησε να διακρίνεις αρχικά κοινές πεποιθήσεις,κοινά σημεία συμφωνίας,κοινούς στόχους και σκοπούς,κοινό συμφέρον.
Εστίασε αρχικά στα σημεία που οι απαντήσεις του συνομιλητή θα περιλαμβάνουν σχεδόν αναγκαστικά τη λέξη ΝΑΙ!
Μην βιάζεσαι να προχωρήσεις ώστε να πείσεις κάποιον για αυτό που λές ή θέλεις.
Προετοίμασε το έδαφος,μαγείρεψε αρκετά ΝΑΙ!! ...


Ας δούμε ένα ενδιαφέρον προσωπικό μου παράδειγμα.
Πριν αρκετά χρόνια σκέφτηκα να αγοράσω 1η κατοικία,ένα σπίτι για να μένει η οικογένειά μου.Η Σύζυγος φυσικά ενθουσιάστηκε από την ιδέα και εδώ που τα λέμε δεν είχε και άδικο...
Κάνοντας μία έρευνα αγοράς έβλεπα εκείνη την εποχή ότι ένα σπίτι 120τ.μ θα μου στοίχιζε πάνω κάτω 150.000 ευρώ.Το μεγάλο πρόβλημα όμως ήταν ότι δεν ήθελα να χρησιμοποιήσω και κεφάλαιο κίνησης που θα ήταν απαραίτητο στις δουλειές μου,το μέγιστο κεφάλαιο που εκτίμησα ότι θα μπορούσα να χρησιμοποίησω έτσι ώστε να διατηρήσω υψηλή ρευστότητα και ασφαλή θέση στον ανταγωνισμό ήταν 50.000ευρώ.
Σκέφτηκα αρκετά αν θα έπρεπε να καθυστερήσω για το μέλλον αυτή την αγορά κατοικίας,διότι δεν ήθελα να μπώ στην διαδικασία δανεισμού απο τράπεζα(εκείνη την εποχή έκρινα ότι το επιτόκιο ήταν ασύμφορο και γνώριζα ότι η πορεία των επιτοκίων δανεισμού θα ήταν πιθανότατα πτωτική).
Την ίδια εποχή ένας φίλος μεσίτης μου έλεγε ότι η αγορά ακινήτων(οικοπέδων) θα είναι συμφέρουσα,θέλοντας λογικά να μου πουλήσει κάποια ακίνητα.
Υπήρχε μία τάση αυτοί που ήθελαν 1η κατοικία να μην τη “χτίζουν” μόνοι τους,αλλά να την αγοράζουν έτοιμη απο κάποιο εργολάβο.
Ήξερα απο συζητήσεις όμως ότι το εργολαβικό κέρδος ήταν περίπου 30%,δηλαδή χοντρικά εάν ένας εργολάβος έχτιζε 4 σπίτια και τα πουλούσε θα έμενε κέρδος το 1 από αυτά...
Δεν είχα ιδέα από οικοδομή,ούτε γνώριζα κάτι γύρω από τον κατασκευαστικό κλάδο,ήμουν δηλαδή άσχετος με το αντικείμενο “εργολάβος”.
Τις επόμενες ημέρες επισκέφθηκα ξανά το φίλο μου μεσίτη και τον ρωτούσα αν έχει κάποιο οικόπεδο να αγοράσω για να χτίσω 4 σπίτια των 120τ.μ. Και με αυλή άλλο τόσο,δηλαδή 1000τ.μ. Ένα στρέμμα όπως συνηθίζουμε να λέμε.
Ο μεσίτης πράγματι βρήκε ένα οικόπεδο που ήταν 1000τ.μ και πληρούσε όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις για να ανεγερθούν 4 αυτόνομες κατοικίες των 120τ.μ με αύλειο ΄χωρο 130τ.μ η τιμή του ήταν 30.000 όπως μου είπε,άρα αν αγόραζα το οικόπεδο δεν θα παραβίαζα την οροφή των 50.000 που είχα θέσει αλλά θα μου περίσσευαν και 20.000 ακόμα.
Για να μην σας κουράσω με τους μαθηματικούς υπολογισμούς,η σκέψη ήταν απλή: θα έχτιζα 4 σπίτια και πουλώντας τα 3 θα μου έμενε δωρεάν το δικό μου!
Ωραία θα πείτε,έξυπνο,Όμως δεν είχα το κεφάλαιο για να τα τελειώσω και να τα πουλήσω μετά άρα?Θα πήγαινε στον κάλαθο των αχρήστων η όλη ιδέα?Όχι φυσικά...
Έπρεπε να βρω τρόπο να πουλήσω 1 σπίτι από τα σχέδια σχεδόν,ή ακόμα και από τα “μπετά” όπως οι εργολάβοι συνηθίζουν να λένε.
Αν έβρισκα όμως 2 αγοραστές θα μπορούσα να βάλω σε άμεση εφαρμογή το σχέδιό μου.
Επειδή ήμουν όμως πριν υποψήφιος αγοραστής 1ης κατοικίας ήξερα πολύ καλά τι ανάγκες καλύπτει μία τέτοια αγορά για μία οικογένεια ειδικότερα.
Ήξερα τον τρόπο που σκέπτεται ο αγοραστής 1ης κατοικίας!Άρα θα ήταν πολύ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΒΡΩ ΚΟΙΝΑ ΣΗΜΕΙΑ με άλλους υποψηφίους,γνωστούς και φίλους που ήθελαν και αυτοί ΕΝΑ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΣΠΙΤΙ.
Το μυαλό μου “άστραψε” και ήμουν σχεδόν βέβαιος ότι θα πουλήσω αν προχωρήσω στην εργολαβία των 4 κατοικιών.
Ακόμα πιό εύκολα αν αντί της πώλησης απο τα θεμέλια είχα κάτι πιό ζωντανό να δείξω,κάτι πιό ολοκληρωμένο και αυτό το πιό ολοκληρωμένο θα στοίχιζε μία προκαταβολή 20.000 και μία πίστωση (βασισμένη στην αξιοπιστία και καλή φήμη μου) άλλα 80.000 για 6 μήνες(αρκετός χρόνος για να πουλήσω).
Συζητώντας με αρκετούς υποψηφίους επικεντρώθηκα σε 3,έναν υπάλληλό μου και τον αδερφό του και έναν οικοδόμο,εάν τα κατάφερνα όλο το σχέδιο θα ήταν πάρα πολύ εύκολο να υλοποιηθεί.
Επί ένα μήνα όταν βρισκόμουνα με τους “μελλοντικούς μου αγοραστές” όσο συζητούσαμε όλο και περισσότερα ΝΑΙ “τύλιγαν” την κουβέντα,ΝΑΙ να έχει 3 δωμάτια,ΝΑΙ να έχει και τζάκι,ΝΑΙ να έχει και μία αυλή,ΝΑΙ να είναι αυτόνομη η θέρμανση,ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑΙ...Και όσο κουβεντιάζαμε ήξερα ακόμα καλύτερα τι ήθελαν!
Όταν ήμουν βέβαιος ότι συμφωνούσαμε σχεδόν απόλυτα στα ΘΕΛΩ μας,και επειδή τα ΝΑΙ ήταν αμέτρητα προχώρησα στην υλοποίηση-Αγορά οικοπέδου,Ανέγερση σκελετού.Τα 2 στάδια ήταν αρκετά για να πουλήσω!Ήταν ακριβώς προσαρμοσμένα στα μέτρα τους και στα ΝΑΙ που έλεγαν!
Τα συστατικά της επιτυχίας πάλι τα ίδια,Αξιοπιστία, Καλή φήμη,σωστή Επικοινωνία, Ειλικρίνεια, Δημιουργική φαντασία,Αυτοπεποίθηση,όλα όσα ήδη αναφέραμε και κάποια που θα αναφέρουμε ύστερα σε αυτό το βιβλίο...

Σίγουρα δεν είναι τόσο απλό,αλλά οι αριθμοί φτιάχνονται απο ανθρώπους και όχι το αντίστροφο αγαπητοί φίλοι και φίλες.Όταν όλοι μαζί συμφωνήσουν και πούνε ένα μεγάλο ΝΑΙ,τότε συμπορεύονται στους ίδιους δρόμους.

Ο Σωκράτης ο φιλόσοφος που άλλαξε ριζικά της πορεία της ανθρώπινης σκέψης,ο μεγάλος αυτός στοχαστής και ΑΝΘΡΩΠΟΣ δεν έλεγε ΕΧΕΙΣ ΑΔΙΚΟ(ήταν υπερβολικά επιδέξιος στην επικοινωνία για να κάνει τέτοια λάθη) με την μαιευτική μέθοδο έπαιρνε καταφατικές απαντήσεις προτού αναδείξει την ΑΛΗΘΕΙΑ και το ΧΡΗΣΙΜΟ,ανάγκαζε το συνομιλητή έντεχνα να λέει ΝΑΙ,ΝΑΙ,ΝΑΙ και ξανά ΝΑΙ.

Όταν κάποιος απαντήσει ή πεί ΟΧΙ δεν εκφωνεί 3 γράμματα μόνο,εκφράζει άμυνες του ΕΓΩ,απόρριψη και συνεχίζει να υποστηρίζει το ΟΧΙ διότι εάν “κάνει πίσω” θα ακυρώσει τον εαυτό του,όπως και στην περίπτωση που θα πει ΝΑΙ!

ΝΑΙ σημαίνει ΔΕΚΤΟ,ΔΕΧΟΜΑΙ,ΑΣΠΑΖΟΜΑΙ,ΣΥΜΦΩΝΩ μαζί σου ή σε κάτι,ΝΑΙ σημαίνει ότι είμαι ανοιχτός σε νέες ιδέες,έχω εξωστρέφεια.

ΟΧΙ σημαίνει:
ΔΙΑΦΩΝΩ,ΑΠΟΡΡΙΠΤΩ,ΑΜΥΝΟΜΑΙ,ΑΝΤΙΔΡΩ,σημαίνει ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΜΑΙ ,είμαι εσωστρεφής και στην καλύτερη περίπτωση την πιό ήπια μορφή ΕΝΙΣΤΑΜΑΙ.
Όταν κάποιος πεί ΟΧΙ ,η υπερηφάνεια του ΕΓΩ παραμένει αμετακίνητη στη θέση αυτή.
Είναι απορίας άξιο ότι οι περισσότεροι άνθρωποι μέσα από τη φιλονικία και τις λογομαχίες,προσπαθούν να αποκτήσουν μία αίσθηση σπουδαιότητας,προσπαθούν να προσθέσουν αξία στον εαυτό τους,ενώ στην πραγματικότητα όπως είδαμε και θα δούμε σε όλο το βιβλίο μας,καταφέρνουν το “ανάποδο”.

Σημείωση:
Απαγορεύεται η μερική ή ολική ανατύπωση και διάθεση του παρόντος Βιβλίου σε τρίτους χωρίς την έγγραφη άδεια του συγγραφέα Ακριβού Γεώργιου.αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του,το σύνολο των αναρτήσεων που περιέχει την ετικέτα: (Βιβλίο 1) Ένας κόσμος γεμάτος Θέλω.


0 Σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια κάθε αναγνώστη δεν αποτελούν απόψεις του blog και δεν φέρουμε καμία ευθύνη για αυτά.